Storydesign
Het geheim achter een strategisch ijzersterk verhaal
Het geheim van een succesvolle presentatie zit aan de achterkant: het ontwerp van je verhaal bepaalt grotendeels de impact van je presentatie. En over het ontwerpen van overtuigende verhalen is veel meer bekend dan de meeste mensen weten.
Een sterke presentatie boeit vanaf het allereerste moment, is kraakhelder en blijft lang hangen in de hoofden van de luisteraars. Toch komen veel sprekers niet veel verder dan het chronologisch oplezen van eindeloze hoeveelheden bullet points. Ze drijven hun publiek eerder tot wanhoop dan dat ze overtuigen. Dat is jammer, zeker als je bedenkt dat dit niet nodig is.
In Storydesign vind je de geheimen van klassieke denkers als Aristoteles, maar krijg je ook insider tips van storytellers als Walt Disney. Daarnaast ontdek je welke intrigerende kennis de hedendaagse wetenschap over beïnvloeding biedt. Farah Nobbe en Natalie Mieras nemen je stap voor stap mee door al deze inzichten. Ze hebben hun jarenlange ervaring met duizenden deelnemers omgezet in een simpele, maar ingenieuze methodiek, die je presentaties voor altijd zal veranderen: storydesign.
Storydesign is de gouden standaard voor het ontwerpen van presentaties. Na het lezen van dit boek weet je hoe je het vertrouwen van je toehoorders wint, hoe je hen op jouw manier naar de realiteit laat kijken en – niet onbelangrijk – hoe je hen tot actie aanzet. Het effect? Slimme, glasheldere en meeslepende presentaties waarmee je meer invloed hebt dan ooit.
Bij dit boek hoort ook een training. Hier lees je er meer over.
Recensies Storydesign
‘Soms loop je tegen een boek aan waar je echt praktisch mee aan de slag kunt. Ook als je al het nodige weet over een onderwerp. Storydesign is zo’n boek.’
(Communicatie Magazine)
“Dit boek zal veel mensen een enorme steun in de rug en inspiratie voor hun presentatie geven”
(Frankwatching)
‘Storydesign is een heel praktisch boek. Er is voldoende achtergrondinformatie, maar de toepassing staat voorop. Met een simpel, maar doeltreffend schema word je geholpen structuur te brengen in je verhaal. Ik ben er op de bank, met papier en potlood, mee aan de gang gegaan. Al snel was daarbij ook een gum nodig. Na twee uurtjes krabbelen en verbeteren was ik zeer tevreden over het resultaat.’
(Managementboek)
“Het mooie aan het boek is dat je tijdens het lezen direct aan de slag kunt gaan met jouw eigen storydesign dankzij de werkbladen in het boek en de digitale Storydesigner tool. Op de website vindt je ook nog eens extra video’s en achtergronden die je op weg helpen in je eigen proces. Persoonlijk vond ik dat het meest toepasbare deel van het boek.”
(Marketingfacts)